Brev:
Overgangsmad - 5 mdr.
6. maj 2010
Alder:
5 mdr.
Overgangsmad - 5 mdr.
Hej Helen
Tak for dit sidste svar – jeg vil høre om du ud fra min plan kan vejlede mig i, hvor jeg kan sætte endnu et måltid ind i dagens skema :O)
Ammes kl. 7.00 og puttes kl. 7.30 – sover 35 min.
Grød + vand af kop kl. 9.00 – spiser 7-10 skefulde – hun er rigtig god til at sige stop
Ammes kl. 10.30 og puttes kl. 11 – sover 3 timer
½ banan kl. 14 efter middagslur – ammes bagefter
Ammes kl. 16/16.30 og sover 35 min.
17.30 grøntsagsmos + vand af kop spiser 7-10 skefulde
19.30 ammes og puttes til natten
Spiser ofte kl. 2.30 – har sovet til kl.4, 5 og 5.30, så det faste føde har helt klart betydet at hun er mere mæt :O)
Så kommer spørgsmålene:
1) Vil du foreslå en omgang havregrød til morgenmad ca. kl. 6.30 – der spiser resten af familien nemlig og så evt. en tår hos mig inden putning kl. 7.30?
2) Eller er det bedre med en gang et eller andet inden putning ca. kl. 19 og så ikke mælk inden hun skal sove – jeg vil nemlig gerne væk fra amning/flaske inden natten. Jeg kunne evt. starte med grød og tilbyde mælk 30 min senere og når hun så lærer at spise noget mere afviser hun måske mælken og så er det fint – hvad tænker du?
3) Hvornår kan jeg begynde at give mælk af kop til måltiderne?
4) Hvor meget mælk skal hun have i alt (modermælk, mme og evt. sødmælk)?
5) Jeg ved du anbefaler modermælk eller mme indtil barnet er 12 mdr. Kan hun få nok ved at jeg laver grød kun på mme og i diverse grøntsagsmos samt når hun begynder med sødmælk tidligere end de 12 mdr.? Så jeg helt undgår flaske og senest er færdig med at amme når hun er 8 mdr.? – der begynder jeg nemlig på job :O)
6) Kan jeg blende ærter og majs og så fryse dem ned og tage dem op løbende?
Glæder mig til at høre fra dig,
Med venlig hilsen
Sanne